No nyt pistän FAQ alotteisesti tänne KAIKKI 300 sarjassa olleet koneet: 1976-1979 B14 0E 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR85-100 9,25:1 B14 0S 70hv@5500rpm 108Nm@3500rpm Weber 32DIR84-100 9,5:1 B14 1E 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR83-100 9,25:1 B14 1S 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR85-100 9,25:1 1976-1978 oli mallistossa vain CVT automaattivaihteisto 1979 tuli mallistoon M45R 4vaihteinen manuaalivaihteisto. Kaikki vaihteistot 300 sarjassa ovat poikkeuksellisesti sijoitettu taakse takapenkin alle vetopyörästön välittömään yhteyteen. 1980 B14 1E 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR83-100 9,25:1 B14 1S 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR85-100 9,25:1 B14 2S 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR84-100 9,25:1 1981-1982 B14 1E 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR83-100 9,25:1 B14 1S 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR85-100 9,25:1 B14 2S 70hv@5500rpm 105Nm@3500rpm Weber 32DIR84-100 9,25:1 B19A 92hv@5400rpm 152Nm@3300rpm Solex 175CD-2 SE A-nokka 10:1 B19A moottori tuli 340GLS mallistoon, mutta vain M45R vaihteistolla. Vuonna 1982 tuli myös B19A 340DL malliin, jota tuotiin ilmeisesti vain muutamaan pohjoismaahan, mukaanlukien suomeen, myöskin M45R vaihteistolla. 1983-1984 B14 3E 64hv@5500rpm 105Nm@2500rpm Solex 32SEIA ren814 9,25:1 B14 4E 72hv@5500rpm 105Nm@2500rpm Weber 32DIR104-100 9,25:1 B14 4S 72hv@5500rpm 105Nm@2500rpm Weber 32DIR105-100 9,25:1 B19A 92hv@5400rpm 152Nm@3300rpm Solex 175CD-2 SE A-nokka 10:1 B19E 115hv@5700rpm 160Nm@3600rpm Bosch LE-Jetronic A-nokka 10:1 360 mallisto esiteltiin 1983, siihen kuului parempi vakiovarustelu kun 340 mallistoon, ja moottorivaihtehtoina ainoastaan Volvo oma B19 moottori M47R vaihteostolla. B19E suihkutusmoottori tuli vaihtoehdoksi 360GLT ja 360GLE mallin yhteydessä. Nyt oli myös saatavilla B14 mallien yhteydessä M47R 5-vaihteinen vaihteisto. 1985 B14 3E 64hv@5500rpm 105Nm@2500rpm Solex 32SEIA ren814 9,25:1 B14 4E 72hv@5500rpm 110Nm@3400rpm Weber 32DIR104-101 9,25:1 B14 4S 72hv@5500rpm 110Nm@3400rpm Weber 32DIR105-100 9,25:1 B200K 101hv@5700rpm 157Nm@3300rpm Solex Cisac 34-34 Z11 Y-nokka 10:1 B200E 115hv@5700rpm 160Nm@4200rpm Bosch LE-Jetronic A-nokka 10:1 1985 B19 moottorin korvasi B200 moottori 360 sarjassa, B19A:n korvaaja oli B200K ja B19E:n korvaaja oli B200E. B200E:n sai valinnaisvarusteena koko 360 sarjaan, kun B200K oli vakiona. 1986-1987 B14 4E 72hv@5500rpm 110Nm@3400rpm Weber 32DIR104-101 9,25:1 B14 4S 72hv@5500rpm 110Nm@3400rpm Weber 32DIR105-100 9,25:1 D16 E560 54hv@4800rpm 100Nm@2700rpm CAV Roto Diesel R8443060 B 22,5:1 B172K 80hv@5400rpm 131Nm@3100rpm Solex Cisac 28-34 Z10 9,5:1 B200K 101hv@5700rpm 157Nm@3300rpm Solex Cisac 34-34 Z11 Y-nokka 10:1 B200E 114hv@5700rpm 160Nm@4200rpm Bosch LE-Jetronic A-nokka 10:1 1986 tuli 300 sarjaan vaihtoehdoiksi myös renaultin D16 diesel ja samaan perusrunkoon perustuva B172 moottori täydentämään moottorivalikoimaa. D16 ja B172 moottoreita sai ainoastaan 5-vaihteisella vaihteistolla, ja B14 oli ainoa moottorivaihtoehto jota sai edelleen sekä M45R 4-vaihteisena ja CVT automaattivaihteistolla. 1988-1989 B14 4ED 72hv@5500rpm 106Nm@4000rpm Weber 32DIR110 9,25:1 Oxicat B14 4E 72hv@5500rpm 110Nm@3400rpm Weber 32DIR109 9,25:1 Oxicat B14 4S 68hv@5500rpm 105Nm@3000rpm Weber 32DIR105 9,25:1 Pulsair, EGR D16 E560 54hv@4800rpm 100Nm@2700rpm CAV Roto Diesel R8443060 B 22,5:1 B172KD 80hv@5400rpm 130Nm@2900rpm Solex Cisac 28-34 Z10 Rep894 9,5:1 Oxicat B172K 80hv@5400rpm 131Nm@3100rpm Solex Cisac 28-34 Z10 Rep894 9,5:1 B200KD 100hv@5700rpm 157Nm@3000rpm Solex Cisac 34-34 Z11 Y-nokka 9,2:1 Oxicat B200KE 101hv@5700rpm 157Nm@3000rpm Solex Cisac 34-34 Z11 Y-nokka 10:1 B200EE 111hv@5800rpm 157Nm@4200rpm Bosch LE-Jetronic A-nokka 9,2:1 B200EA 111hv@5800rpm 157Nm@4200rpm Bosch LE-Jetronic A-nokka 9,2:1 Pulsair, EGR B200EO 111hv@5800rpm 157Nm@4200rpm Bosch LE-Jetronic A-nokka 9,2:1 B200F 108hv@6000rpm 150Nm@4200rpm Bosch LU-Jetronic A-nokka 9,2:1 Kat+Lambdasond 300 sarjan moottorivalikoimaa täydenneettiin matalapäästöisillä moottoreilla, ja katalysaattorimoottoreilla. Matalapäästöisissä moottoreissa hyödynnettiin pakokaasujen paluukiertoa (EGR) ja Pulsair järjestemää (B200EA, B14 4S). Katalysaattorimoottoreissa hyödynnettiin 3-toimikatalysaattoria ilman happitunnistinta (lambdasond) (B14 4ED, B14 4E, B172KD, B200KD), ja katalysaattoria polttoaineen suihkutuksen lambdasondin yhteydessä (B200F) 1990-1991 B13 4E 66hv 8,9:1 B14 4ED 72hv@5500rpm 106Nm@4000rpm Weber 32DIR110 9,25:1 Oxicat B14 4E 72hv@5500rpm 110Nm@3400rpm Weber 32DIR109 9,25:1 Oxicat B14 4S 68hv@5500rpm 105Nm@3000rpm Weber 32DIR105 9,25:1 Pulsair, EGR 300 sarjan valmistusta valmisteltiin lopetettavaksi, koska korvaajaa 400 sarjaa olitiin valmistettu jo yli vuoden päivät. Tämän takia moottorivalikoima supistettiin minimiin, ja B14 koneen rinnalle 1289cm3 B13 moottori, jota käytettiin rajoitetusti, ja sen takia siitä on vaikea löytää teknisiä tietoja. B13 moottorilla 340 sarjaa on myyty ainakin suomeen muutama kappale. 360 sarja poistui kokonaan mallivuodeksi 1990, mutta muunmuassa 360 GL injection mallia myytiin vielä alkuvuodesta 1990.